eTwinning

eTwinning is the community for schools in Europe.

eTwinning offers a platform for staff (teachers, head teachers, librarians, etc.), working in a school in one of the European countries involved, to communicate, collaborate, develop projects, share and, in short, feel and be part of the most exciting learning community in Europe.

eTwinning is co-funded by the Erasmus+, the European programme for Education, Training, Youth and Sport.

During the 2021-2022 school year, our 5th and 6th graders participated in the eTwinning projects: "Guardians of the sea" and "Under the sea". As a result, we got the eTwinning National Quality Label and after that, the European Quality Label.

Along the academic year 2023-2024 we are participating in the project called "Creative interactive dialogues in English" with our students from 6th grade.

eTwinning es la comunidad virtual de centros escolares de Europa.

Ofrece una plataforma a los equipos educativos (profesorado, equipos directivos, personal de biblioteca, etc.) de los centros escolares de los países europeos participantes, para comunicarse, colaborar, desarrollar proyectos, compartir o lo que es lo mismo: sentirse y formar parte de la comunidad educativa más atractiva de Europa.

eTwinning está cofinanciado por Erasmus+, programa europeo para la educación, formación, juventud y deporte.

Durante el curso escolar 2021-2022 nuestro alumnado de 5º y 6º participó en dos proyectos eTwinning: “Guardians of the sea” y “Under the sea”. Por este último proyecto recibimos primeramente el Sello de calidad a nivel nacional y porteriormente el Sello de calidad europeo.

A lo largo de este curso escolar nuestro alumnado de 6º participa en el proyecto titulado "Creative interactive dialogues in English".